Gazze'nin Yavaş Ölümü - Şifahen Değil Acilen Filistine Yardım Lazım
TürkçeEnglishArabicGerman
Gazze'nin Yavaş Ölümü
Gazze Neresi
Krizin Boyutları
İnsani Sonuçlar
Neler Yapabiliriz?

Gazze'nin Yavaş Ölümü

Tarihindeki ilk demokratik seçimlere sahne olduğu 2006 yılına büyük umutlarla giren Filistin için 2 yıl önceki seçimin sonuçları; istikrar yerine giderek kronikleşen bir krizin ve bugün yaşananların başlangıcı oldu.

Filistinliler, direnişte büyük fedakârlığına şahit oldukları Hamas’ı iktidara taşıyıp siyasal bir liderlik rolü verirken, düşman gördüğü bir grubun iktidara gelmesi İsrail’i, Batılı destekçilerini ve bazı Arap ülkelerini oldukça sarsmıştı. Uzlaşma arayışı yerine, ilk andan itibaren Hamas hükümeti ile ilişkilerini kesen söz konusu taraflar, bununla yetinmeyerek hükümet yerine muhalefete açık destek vererek, Filistin toplumundaki siyasi farklılığı, bir çatlağa dönüştürme politikasını çıkarlarına daha uygun buldular. 2006 yılından itibaren iktidardaki Hamas’ı kabul etmeme politikasında ısrar eden uluslar arası aktörler, 1,5 yıl boyunca ilişkileri askıya alma, ekonomik ambargo, askeri saldırılar ve el-Fetih’in kontrolündeki Cumhurbaşkanlığı makamını ikinci bir hükümet gibi muhatap alma siyasetinden sonuç almaya çalıştılar. Dışarıdan güçlerin çift başlı bir Filistin seçeneğini pekiştirici yaklaşımları, Filistinli gruplar arasında iç savaşa varan gerilimde katalizör rolü oynadı.

filistin-ambargoduvari.jpg

Dünyanın en kalabalık yerleşimine sahip küçük bir coğrafyasına sıkışıp kalmış, 1,5 milyon insanın 900 bini mültecilerden oluştuğundan, bu durum siyasi ve sosyal çalkantılar için de uygun bir toplumsal alt yapı sağlamaktaydı. Nitekim, 2007 yılı ortalarına gelindiğinde, bir yanda iç kışkırtmalar, bir yanda İsrail’in operasyonları; hedeflenen sonucu getirdi ve Gazze’de Hamas ile Fetih arasında ciddi bir iç çatışma yaşandı. Olaylarda 200’ü aşkın insan hayatını kaybederken, fiili bir durum oluşturan iktidardaki Hamas, milis güçleri eliyle, Fetih’e ait tüm silahlı birimleri tasfiye ederek Gazze’deki yönetimi tamamen kendi kontrolüne aldı. O tarihten itibaren tüm çabasını bu fiili (de facto) durumu yasal (de jure) duruma dönüştürme çabalarına yoğunlaştırdıysa da, Gazze bölgesi bu kez kapsamlı bir kuşatma ile karşılaştı. Uluslar arası camia tarafından tüm ekonomik ve siyasi baskı mekanizmaları harekete geçirildi ve Gazze için zorlu bir dönem başladı.

30 Nisan 2007 Pazartesi

Nur Serter, 'O yazar bendim' dedi

Nur Serter, 'O yazar bendim' dedi
28 Şubat'ın 'ikna odaları'nın mimarı ADD Başkan Yardımcısı Nur Serter, yıllar önce ruh çağıran Sevgi Birliği tarikatının dergisinde yazdığını doğruladı. Serter, derginin 'o kadar sapkın olmadığını' söyledi.
17 Nisan 2007 10:19

Ali Eyvaz'ın haberi İstanbul Üniversitesi'nde Rektör Yardımcısı iken başörtülüler için kurdurduğu "ikna odaları"yla tanınan, 14 Nisan'da Tandoğan'da yapılan mitingin konuşmacılarından ve Atatürkçü Düşünce Derneği'nin (ADD) Genel Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Nur Serter, "ispirtizma" (ruh çağırma, ruhlarla temas) seanslarıyla bilinen 'Sevgi Birliği' adlı tarikatın kurucusu Dr. Refet Kayserilioğlu'nun çıkardığı 'Sevgi Dünyası' dergisinin yazarlarından olduğunu doğruladı.
Konuyla ilgili Yeni Şafak'a açıklamalarda bulunan Serter, söz konusu tarikat mensuplarını "birlik bütünlükten yana insanlar" diye nitelendirirken, derginin bir tarikat dergisi olduğu ve ruh çağırma seanslarının yapıldığına ilişkin bilgisinin bulunmadığını öne sürdü. Serter, 30 yıl içinde kendisinin de büyüyüp geliştiğini savundu. EVET, O BENDİM Sabah yazarı Murat Bardakçı'nın köşesinde ortaya attığı iddiayla ilgili konuşan Serter, "O dergideki Nur Serter, evet benim. Ancak bunlar 30 sene önceydi. Benim ne o zamanlar ruhla filan alakam olurdu, ne de şimdi" dedi. Serter, derginin yayın politikası ve yapılan ayinlerle ilgili ise şunları söyledi: "Benim konferanslarıma gelen, iyi insanlardı, birlik bütünlükten yana olan, kavgadan savaştan yana olmayan insanlar benim konferanslarıma geliyorlardı. 'Bakın bizim de böyle bir dergimiz var, bize de yazı yazar mısınız' diye sormuşlardı. Ben de bunun üzerine dergiye yazdım." O KADAR SAPKIN DEĞİLDİ Serter, şu an pozitivist düşüncede olduğunu belirterek, dergideki yazıların 'o kadar da sapkın gözükmediğini' söyledi. Serter, "Dergide, böyle çok insancıl yazılar vardı. Tamam Nostradamus filan gibi şeyler de vardı, ama bunda da garip bir şey yok; bir dönem çok popülerdi, ben de okudum. Ayrıca bu olay, yıllar önceydi ve ben de büyüdüm geliştim" şeklinde konuştu. Makale yazdığı dergiyi okumamış Dergideki yazılarının Nostradamus ve kehanet içerikli olup olmadığının sorulması üzerine ise ADD Genel Başkan Yardımcısı Nur Serter, "Hatırlamıyorum, ama belki orada o şekilde yazılar da olabilir; çünkü ben dergiyi doğru dürüst okumuyordum da. Ayrıca Nostradamus bir dönem oldukça popülerdi ve ben de bunu merak edip Nostradamus'un kitaplarını okudum. Dünyada reenkarnasyon olduğunu iddia edenler de var ayrıca. Emin Çölaşan, Ahmet Hakan, Cüneyt Ülsever var. Bu dergiyi kim görür, kim okur; işte böyle süreçlerde insanlar bunları bulup çıkartarak iş yaptıklarını düşünüyorlar, ama yapsınlar, ne olacak!" diye konuştu. Misyoner değildim Prof. Dr. Nur Serter, yönetim kurulunda bulunduğu Çağdaş Eğitim Vakfı'nın (ÇEV) para yardımı aldığı Amerikan Board'ın bünyesindeki Protestan Kilisesi'nin 1830 yılından beri Türkiye'de faaliyet gösterdiği ve emrindeki İncil Evi (Bible House) Şirketi aracılığıyla misyonerlik faaliyeti yürüttüğüne ilişkin iddialar ile Murat Bardakçı'nın yazısının genelinden çıkan tez hakkında ise şunları söyledi: "Bakın ben şu anda Türkiye'nin karşı karşıya bulunduğu sorunlarla ilgili bir kitap yazıyorum ve orada misyonerlik faaliyetlerini de eleştiriyorum. Hiçbir şekilde asla böyle şeylere taraf değilim. Beni misyonerlik faaliyetleriyle ilgilimin olabileceği kadar saçma bir şey yoktur. Müslümanları aldatmak için Hitler'in bile Müslüman olduğunu iddia ettiler."
DARBECİ BABANIN İKNACI KIZI
27 Mayıs darbesi ve Talat Aydemir'in darbe girişimine katılan emekli Albay Emin Aytekin'in kızı olan Serter, ruhçu tarikat dergisinde ülkücü, Türk-İslam sentezci yazılar yazdı.
Prof. Dr. Nur Serter, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi. Babası emekli Kurmay Albay Emin Aytekin. 27 Mayısçı darbeciler arasındaydı. 27 Mayıs sabahı, Cumhurbaşkanı Celal Bayar'ın oturduğu Çankaya Köşkü'nü kuşatanlar arasında o da vardı. 'İhtilal Çıkmazı' diye bir de kitap yazan Aytekin, darbe öncesinde CENTO'daki Amerikalı subaylarla çok samimi olduğunu anlatır. Dönemin Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alayı Komutanı Osman Köksal, Aytekin'i "27 Mayıs'ın iki yüzlü adamı" diye itham eder.
TALAT AYDEMİR CUNTASI
Emin Aytekin'in adı, Talat Aydemir'in darbe girişimine de karıştı. Aytekin ve Aydemir aynı zamanda akraba. 27 Mayıs'tan sonra İstanbul Örfi İdare (sıkıyönetim) Kurmay Başkanlığı yapan Aytekin, 1962'de Silahlı Kuvvetler Birliği cuntasının hazırladığı 9 Şubat Protokolü'ne imza koyanlar arasındaydı. Daha sonra ise Aydemir'in darbe girişimine katıldığı gerekçesiyle emekliye sevk edildi.
ÜLKÜCÜ, TARİKATÇI, SONUNDA İKNACI
Nur Serter, 1970'lerde İktisat'taki ülkücü akademisyen grubunda yer aldı. Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk'ün 27 Mayıs 1976'da "Türkiye için en büyük tehlikenin Pantürkizm ve Panislamizm olduğunu" vurguladığı demecine karşı yayınladığı bildiride Serter'in de imzası var. Serter'in doçentken yazdığı "Sevgi Dünyası"adlı dergiyi yayınlayan tarikatın, üyelerinin evlilik ilişkilerine dahi müdahale ettiği iddiaları yaygındı. Serter dergide Türk-İslam Sentezi'ni ve eğitimde Japon modelini savunan yazıların yanı sıra 'dini şiirler' de kaleme alıyordu. İÜ eski Rektörü Kemal Alemdaroğlu'nun yardımcısı olan Nur Serter, 28 Şubat'ta başörtülü öğrencileri başlarını açmaya zorlamak için kurulan "ikna odaları"nın da fikir annesi.
(Yeni Şafak)

Hiç yorum yok:

Atatürk'ün Amerikaya yaptığı konuşma...

hasenat

KUR'AN-I KERİM ARAŞTIRMA VE İNCELEME PROGRAMI ......

Mükemmel bir Kur'an-ı   Kerim araştırma ve   inceleme programı. Arapça metin, 22 meal, 4 fihrist.
Arapça ve Türkçe gelişmiş arama seçenekleri, ayetleri derleme ve sonradan okuma, metin editörü, alfabetik sıralama, kullanıcı tarafından belirlenebilir renklendirme, geliştirilmiş program özellikleri. Tıklayın indirin... Tamamen ücretsiz...

cepMeal.gif